تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/04/28 - 14:33
کد خبر: 402296

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به حدادعادل درپی اظهارات عجیب؛

چه لزومی در تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق وجود دارد؟/ پیشنهاد خلق‌الساعه برای حل بحران کمبود معلم، دارای پشتوانه کارشناسی است؟

چه لزومی در تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق وجود دارد؟/ پیشنهاد خلق‌الساعه برای حل بحران کمبود معلم، دارای پشتوانه کارشناسی است؟

در قسمتی از این نامه آمده است: تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) چه دردی را از تربیت معلم دوا می کند؟ چرا با مشورت، به راه حل هایی نمی اندیشید که ضمن حفظ استقلال و هویت دانشگاه فرهنگیان، ما را از بحران عبور دهد. البته بعید می دانم مسئولیت های متعدد، فرصت این کار را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درپی اظهارات عجیب عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) واکنش نشان داد.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حداد عادل

عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان

سلام علیکم

اظهارات اخیر حضرتعالی در نشست مجمع عمومی هیئت امنای مدارس اسلامی، پیرامون تأسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع)، دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت را بیش از پیش، نگران آینده نظام آموزشی که با کمال تاسف در اثر ناکارآمدی و تصمیمات هیجانی ضربات جبران ناپذیری خورده است، نموده است و از این رو برآن شدیم تا با چند پرسش، نکاتی را از محضرتان جویا شویم:

1.جناب حداد عادل! ناکارآمدی، سیاست های بعضا اشتباه و عدم پاسخگویی شاید درست ترین معادل سازی ممکن برای توصیف چندین سال حضور شما در عرصه سیاست گذاری فرهنگی کشور باشد. حق بدهید که به واسطه حضور همزمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، پیش از ارائه هر راهکار یا نظریه جدیدی، درخواست پاسخگو بودن نسبت به عملکرد را از شما داشته باشیم. شما چگونه به این راحتی حرف از عدم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان در سال های آینده را می زنید، در شرایطی که خود، مسئول این امر بوده اید؟ آیا از خودتان پرسیده اید که نقش شما در این عدم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، چه از لحاظ کمی چه از لحاظ کیفی، علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، چه بوده است؟ انتظار داریم به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان توسعه دانشگاه فرهنگیان، پاسخگوی عملکرد چند ساله خود باشید.

2.جناب دکتر! پیشنهادات خلق الساعه تان برای عبور از بحران کمبود معلم، دقیقا چه پشتوانه کارشناسی دارد و برآمده از گفتگوی با چه تعداد از متخصصان حوزه تعلیم وتربیت است؟ آیا در این میان شنوای نظرات معلمان و دانشجومعلمان بوده اید؟ آیا اصلا برای نظرات معلمان و دانشجومعلمان صلاحیت و ارزش قائل هستید؟ متاسفانه شما به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان جزو غیر دسترس ترین مسئولین کشور جهت گفتگوی مستقیم و بدون واسطه با دانشجو معلمان بوده اید.

3 .تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) چه دردی را از تربیت معلم دوا می کند؟ چرا با مشورت، به راه حل هایی نمی اندیشید که ضمن حفظ استقلال و هویت دانشگاه فرهنگیان، ما را از بحران عبور دهد. البته بعید می دانم مسئولیت های متعدد، فرصت این کار را به شما بدهد. اما، برای عبور از بحران کمبود معلم باید به دنبال راه هایی بود که پس از عبور از بحران، منقضی شده و اصالت تربیت معلم را به دانشگاه فرهنگیان باز گرداند، نه رویه هایی که فرآیند تربیت معلم را دچار چندپارگی کرده و از مسیر اصلی خود منحرف سازد. شما که عنوان مشاور عالی رهبر معظم انقلاب را یدک می کشید، باید بهتر از هرکسی فرمایش معظم له را که فرمودند تنها مسیر جذب معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد، شنیده باشید.

4.آقای حداد عادل! لطفا موضع و نقش خود را نسبت به آیین نامه اخیری که در شورای عالی اموزش و پرورش، پیرامون مشارکت دیگر دانشگاه ها در موضوع تربیت معلم به تصویب رسید، مشخص نمایید. چطور در حضور شما مصوبه ای به تایید می رسد که بوی سیاست بازی از آن به مشام می آید؟ آیا این آیین نامه، ما را به سمت تربیت معلم با کیفیت سوق می دهد؟ انتظار می رفت تا شما به عنوان حافظ منافع دانشگاه فرهنگیان، در مقابل به تصویب رسیدن این طرح مقاومت کنید و متاسفانه پیشنهاد اخیرتان گمان اینکه خود حامی آیین نامه مذکور بوده اید را قوت می بخشد.

با تمام این تفاسیر، مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، از جنابعالی برای چندمین بار دعوت می کند تا در فضایی شفاف پاسخگوی سوالات و ابهامات به وجود آمده در ذهن دانشجو معلمان، این دغدغه مندان و تحول آفرینان آینده، باشید. یقینا فردایی بهتر در گرو این قبیل گفتگوها و مشورت ها است.

پیشرفت و اعتلای کشور آرزوی همه ما و تحول بنیادین در آموزش وپرورش ماموریت فعلی مان است. امیدواریم تا با همراهی و هم افزایی به این مهم دست یابیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top